Specials
Aan de bouw van een ‘special’ gaat vaak een lang traject vooraf. Eerst worden verschillende opties voor de oplossing van een probleem onder de loep genomen. Hoeveel assen, welke gewichtsverdeling, hoe gaat we laden en lossen of is het voertuig terreinwaardig. Allemaal relevante vragen waarom een antwoord moet komen alvorens de engineer kan gaan tekenen. Als de configuratie van het voertuig bekend is dan volgt een periode van overleg tussen de klant, de truckleverancier en CCH. Daarbij wordt niets aan het toeval overgelaten. Iedere kleine detailfout kan achteraf grote – en soms kostbare – problemen opleveren.
De kracht van CCH zit hem in het detailniveau van de 3D engineering. Veel van deze CCH- specials komen internationaal via social media onder de aandacht van een groot publiek. En dat levert weer aanvragen op voor nog meer speciale voertuigen. Want als een zware autolaadkraan op een 5-assige truck gebouwd kan worden, waarom dan geen 6-asser of eventueel een 7-asser. ‘Special’ is bij CCH een afdeling waar bij ieder probleem de beste oplossing gezocht wordt. En als het nog niet bestaat, dan wordt iets volledig nieuw ontwikkeld.